close
تبلیغات در اینترنت
روش های طبیعی کاهش التهاب و درد زانو
loading...

مطلب کده ( باکس تو باکس )

کاهش التهاب و درد زانو با روشی طبیعی کاهش درد زانو و تسکین التهاب زانو با روشهایی طبیعی پیشنهادی است برای افرادی که درمان غیر دارویی را ترجیح می دهند. نداشتن عوارض جانبی و نتیجه ی بهتر از مزیت های این روش است.  کاهش درد زانو راه و روش های بسیاری دارد که اکثر افراد به سراغ راههای…

آخرین ارسال های انجمن

روش های طبیعی کاهش التهاب و درد زانو

کاهش التهاب و درد زانو با روشی طبیعی


کاهش درد زانو

کاهش درد زانو و تسکین التهاب زانو با روشهایی طبیعی پیشنهادی است برای افرادی که درمان غیر دارویی را ترجیح می دهند. نداشتن عوارض جانبی و نتیجه ی بهتر از مزیت های این روش است.



 کاهش درد زانو راه و روش های بسیاری دارد که اکثر افراد به سراغ راههای درمان و تسکین دارویی می روند اما دسته ای دیگر برای هر مشکل روش طبیعی را انتخاب می کنند که در انی بخش برای ان دسته از افراد پیشنهاداتی داریم.

روش طبیعی کاهش التهاب و درد زانو 

انجام  ورزش منظم

مؤسسه ملی آرتریت و اسکلتی عضلانی و بیماری های پوست (NIAMS) توصیه می کند که مبتلایان به آرتروز از این سه نوع ورزش استفاده  می کنند.

حرکت های چرخشی مانند ورزش هایی از قبیل رقص که به حفظ حرکت طبیعی مفاصل کمک  کرده  و موجب افزایش انعطاف پذیری مفاصل می شود.

ورزش های قدرتی از قبیل وزنه زدن که به نگهداری یا افزایش قدرت عضلانی کمک می کند.

ورزش های هوازی و یا استقامتی مانند دوچرخه سواری که باعث بهبود آمادگی  قلبی عروقی شده و به کنترل وزن و بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند.

کنترل وزن در کسانی دچار ورم مفصل زانو یا درد زانو هستند، بسیار مهم است زیرا وزن اضافی فشار زیادی بر مفاصل وارد می کند.

 

داشتن  رژیم غذایی سالم

از آنجا که تا به حال بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت شناخته شده است، هیچ نوع ماده ی غذایی به تنهایی نمی تواند به بیمار کمک کند. با این حال، مؤسسه ی  آرتروز، دستور العمل های زیر را برای کمک به بیماران در حفظ یک رژیم غذایی و برای کمک به کنترل علائم پیشنهاد داده است.

خوردن انواع مواد غذایی و نخوردن غذاهایی که با داروهای شما تداخل ایجاد می کنند.

 استفاده از چربی و کلسترول در حد اعتدال.

 خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه و حبوبات.

 مصرف شکر و نمک در حد اعتدال.

میانه روی در نوشیدن الکل

 مصرف مورد نیاز روزانه از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم.

 

کاهش درد زانو با مکمل های غذایی

این درمان ها با این حال ممکن است شامل مواد شیمیایی مشابه آنچه که در ناپروکسن و ایبوپروفن با نام های تجاری (Advil)، هستند، باشد. که می توانند معده و روده را دچارالتهاب کنند. همچنین ممکن است باعث احتباس مایعات در بدن شوند، که در این صورت ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی عروقی مشکل ساز باشد.

 مکمل های سولفات کندرویتین و گلوکزآمین به طور جداگانه و یا در یک ترکیب به فروش می رسند که برای تسکین درد زانو توصیه می شود و با دیگر داروهای مسکن استفاده می شود. اگر چه اثر آن ها هنوز اثبات نشده است، ولی به نظر می رسد نسبتا" ایمن است و ممکن است برای افرادی که درد شدید دارند با وجود درمان های مرسوم مؤثر باشد. گزارشات حاکی از آن است، روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است، برای از بین بردن درد زانو و حساس بودن مفصل به لمس مفصل مؤثر است. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اینکه بیمار نتایج را ببیند. عوارض جانبی می تواند شامل ناراحتی دستگاه گوارش و بوی تنفس باشد.

 

 التهاب و درد زانو

 

کالج روماتولوژی آمریکا اشاره کرده است، شواهدی وجود دارد که عصاره زنجبیل و پوست درخت بید می توانند درد آرتریت را کاهش دهد.

 

 تلاش برای مدیریت استرس

استرس بخش طبیعی از زندگی است، اما برای افراد مبتلا به آرتریت، عوامل استرس زا عوارضی را به دنبال خواهد داشت. به نقل از مؤسسه آرتروز، کنترل استرس برای بیماران مبتلا به آرتریت ضروری است زیرا زمانی که شما احساس استرس می کنید، عضلات بدن دچار تنش می شود. این تنش عضلانی می تواند درد و خستگی را افزایش دهد و ممکن است توانایی های بیمار را محدود کند و احساس ناتوانی را بوجود آورد. استرس می تواند به افسردگی منجر شود و مجددا" باعث ایجاد چرخه استرس می شود. پس با مدیریت کردن عامل استرس می توانید باعث شکستن این چرخه  شوید.

 

بهره بردن از  از سرما و گرما

گرما باعث می شود درد را با ایجاد آرامش اعصاب در عضلات دردناک و افزایش جریان خون رسانی تسکین دهید. یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها یک دوش گرم یا حمام به مدت ۱۵ دقیقه است. گزینه های دیگر شامل استفاده از یک هات پد و الکتریکال پد است. اگر پوست شما حساس است و یا اگر گردش خون ضعیفی دارید، از درمان حرارتی استفاده نکنید.

سرما ممکن است حساسیت درد را کم کند. سرما همچنین دارای اثر بی حس کننده است و باعث کاهش اسپاسم های عضلانی می شود. سرما درمانی را در صورتی که این عضو دارای گردش خون ضعیف یا بی حسی است، استفاده نکنید. تکنیک های سرما درمانی شامل استفاده از کمپرس سرد، شناور کردن مفاصل آسیب دیده در آب سرد و ماساژ یخ باشد.

کاهش التهاب و درد زانو با روشی طبیعی


کاهش درد زانو

کاهش درد زانو و تسکین التهاب زانو با روشهایی طبیعی پیشنهادی است برای افرادی که درمان غیر دارویی را ترجیح می دهند. نداشتن عوارض جانبی و نتیجه ی بهتر از مزیت های این روش است.



 کاهش درد زانو راه و روش های بسیاری دارد که اکثر افراد به سراغ راههای درمان و تسکین دارویی می روند اما دسته ای دیگر برای هر مشکل روش طبیعی را انتخاب می کنند که در انی بخش برای ان دسته از افراد پیشنهاداتی داریم.

روش طبیعی کاهش التهاب و درد زانو 

انجام  ورزش منظم

مؤسسه ملی آرتریت و اسکلتی عضلانی و بیماری های پوست (NIAMS) توصیه می کند که مبتلایان به آرتروز از این سه نوع ورزش استفاده  می کنند.

حرکت های چرخشی مانند ورزش هایی از قبیل رقص که به حفظ حرکت طبیعی مفاصل کمک  کرده  و موجب افزایش انعطاف پذیری مفاصل می شود.

ورزش های قدرتی از قبیل وزنه زدن که به نگهداری یا افزایش قدرت عضلانی کمک می کند.

ورزش های هوازی و یا استقامتی مانند دوچرخه سواری که باعث بهبود آمادگی  قلبی عروقی شده و به کنترل وزن و بهبود عملکرد کلی بدن کمک می کند.

کنترل وزن در کسانی دچار ورم مفصل زانو یا درد زانو هستند، بسیار مهم است زیرا وزن اضافی فشار زیادی بر مفاصل وارد می کند.

 

داشتن  رژیم غذایی سالم

از آنجا که تا به حال بیش از ۱۰۰ نوع آرتریت شناخته شده است، هیچ نوع ماده ی غذایی به تنهایی نمی تواند به بیمار کمک کند. با این حال، مؤسسه ی  آرتروز، دستور العمل های زیر را برای کمک به بیماران در حفظ یک رژیم غذایی و برای کمک به کنترل علائم پیشنهاد داده است.

خوردن انواع مواد غذایی و نخوردن غذاهایی که با داروهای شما تداخل ایجاد می کنند.

 استفاده از چربی و کلسترول در حد اعتدال.

 خوردن مقدار زیادی سبزیجات، میوه و حبوبات.

 مصرف شکر و نمک در حد اعتدال.

میانه روی در نوشیدن الکل

 مصرف مورد نیاز روزانه از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم.

 

کاهش درد زانو با مکمل های غذایی

این درمان ها با این حال ممکن است شامل مواد شیمیایی مشابه آنچه که در ناپروکسن و ایبوپروفن با نام های تجاری (Advil)، هستند، باشد. که می توانند معده و روده را دچارالتهاب کنند. همچنین ممکن است باعث احتباس مایعات در بدن شوند، که در این صورت ممکن است برای افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های قلبی عروقی مشکل ساز باشد.

 مکمل های سولفات کندرویتین و گلوکزآمین به طور جداگانه و یا در یک ترکیب به فروش می رسند که برای تسکین درد زانو توصیه می شود و با دیگر داروهای مسکن استفاده می شود. اگر چه اثر آن ها هنوز اثبات نشده است، ولی به نظر می رسد نسبتا" ایمن است و ممکن است برای افرادی که درد شدید دارند با وجود درمان های مرسوم مؤثر باشد. گزارشات حاکی از آن است، روغن ماهی که حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است، برای از بین بردن درد زانو و حساس بودن مفصل به لمس مفصل مؤثر است. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا اینکه بیمار نتایج را ببیند. عوارض جانبی می تواند شامل ناراحتی دستگاه گوارش و بوی تنفس باشد.

 

 التهاب و درد زانو

 

کالج روماتولوژی آمریکا اشاره کرده است، شواهدی وجود دارد که عصاره زنجبیل و پوست درخت بید می توانند درد آرتریت را کاهش دهد.

 

 تلاش برای مدیریت استرس

استرس بخش طبیعی از زندگی است، اما برای افراد مبتلا به آرتریت، عوامل استرس زا عوارضی را به دنبال خواهد داشت. به نقل از مؤسسه آرتروز، کنترل استرس برای بیماران مبتلا به آرتریت ضروری است زیرا زمانی که شما احساس استرس می کنید، عضلات بدن دچار تنش می شود. این تنش عضلانی می تواند درد و خستگی را افزایش دهد و ممکن است توانایی های بیمار را محدود کند و احساس ناتوانی را بوجود آورد. استرس می تواند به افسردگی منجر شود و مجددا" باعث ایجاد چرخه استرس می شود. پس با مدیریت کردن عامل استرس می توانید باعث شکستن این چرخه  شوید.

 

بهره بردن از  از سرما و گرما

گرما باعث می شود درد را با ایجاد آرامش اعصاب در عضلات دردناک و افزایش جریان خون رسانی تسکین دهید. یکی از ساده ترین و مؤثرترین راه ها یک دوش گرم یا حمام به مدت ۱۵ دقیقه است. گزینه های دیگر شامل استفاده از یک هات پد و الکتریکال پد است. اگر پوست شما حساس است و یا اگر گردش خون ضعیفی دارید، از درمان حرارتی استفاده نکنید.

سرما ممکن است حساسیت درد را کم کند. سرما همچنین دارای اثر بی حس کننده است و باعث کاهش اسپاسم های عضلانی می شود. سرما درمانی را در صورتی که این عضو دارای گردش خون ضعیف یا بی حسی است، استفاده نکنید. تکنیک های سرما درمانی شامل استفاده از کمپرس سرد، شناور کردن مفاصل آسیب دیده در آب سرد و ماساژ یخ باشد.

Admin بازدید : 163 دوشنبه 24 فروردين 1394 زمان : 18:29 نظرات ()
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات


کانال تلگرام
درباره ما
از شــیر مــرغ تا جــون آدمــی زاد «جـدیدتـرین مطالب و اخـبار ایران و جهان» این سایت در ستاد ساماندهی با آدرس ««««« bux2bux.rozblog.com »»»»»» بــه ثــبت رسـیده است.
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • تک آهنگ
  • اخبار
  • گالری عکس
  • ایرانگردی - جهانگردی

  • بیوگرافی و زندگینامه

  • تغـذیـه
  • سبک زندگی
  • آشپزی
  • نرم‌افزار کامپیوتر
  • اختصاصی اینترنت
  • کتاب‌های اینترنتی pdf

  • ترفندستان
  • بازی موبایل
  • نرم‌افزار موبایل
  • آموزش موبایل
  • مذهبی
  • ادبیات
  • علمی
  • گرافیک
  • فیلم، کلیپ و کارتون
  • مد، مدل و زیبایی

  • فال و طالع بینی
    نظرسنجی
    شـما چـند سـال دارید ؟







    مطالب سایت چقدر برای شما مفید بـود؟











    آمار سایت
  • کل مطالب : 2947
  • کل نظرات : 93
  • افراد آنلاین : 10
  • تعداد اعضا : 87
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 575
  • بازدید امروز : 128
  • باردید دیروز : 4,141
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 259
  • بازدید هفته : 14,920
  • بازدید ماه : 91,899
  • بازدید سال : 212,186
  • بازدید کلی : 3,245,276
  • کدهای اختصاصی
    X بستن تبلیغات
    گيره كوچك كننده بيني
    X بستن تبلیغات
    گردنبند مرغ آمين