تبلیغات در اینترنتclose
تامین مالی انبوه
::: در حال بارگیری لطفا صبر کنید :::
تامین مالی انبوه
www.rozex.rozblog.com
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

صفحه اصلیبحث و گفتگوی آزادتامین مالی انبوه

تعداد بازدید : 217
نویسنده پیام
bakhshifatemeh آفلاین



ارسال‌ها : 15
عضويت : 24 /2 /1398
تامین مالی انبوه
تامین مالی انبوه روشی جدید برای تامین و جذب سرمایه پروژه‌های اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و انتفاعی است. Crowd Funding بر تامین سرمایه (Funding) از طریق انبوه سرمایه‌گذاران خرد (Crowd) متکی است. به عبارت دیگر تامین مالی جمعی با دریافت سرمایه از تعداد زیادی از افراد با استفاده از یک فراخوان که غالباً از طریق اینترنت صورت می‌گیرد، تعریف می‌شود. آنچه که تأمین مالی جمعی را از سایر روش‌های تأمین مالی متمایز می‌سازد، استفاده از جمعیت انبوهی از افراد عادی به جای مشارکت‌کنندگان حرفه‌ای در بازارهای مالی است. صاحبان ایده و افراد کارآفرین برای شروع یا ادامه فعالیت خود می‌توانند با استفاده از زیرساخت‌های فناورانه، بدون صرف هزینه و به دور از بوروکراسی‌های تأمین اعتبار بانکی، سرمایه لازم برای شروع فعالیت خود را تأمین کنند.
مدل‌های تامین مالی جمعی به چهار دسته کلی تقسیم می شود:
تامین مالی مبتنی بر اهدا: تامین مالی به‌صورت خیریه برای حمایت از پروژه‌ها. این روش اغلب در پروژه‌های غیرانتفاعی یا بشردوستانه کاربرد دارد و مشارکت‌کنندگان انتظاری در قبال حمایت مالی انجام شده ندارند.
تامین مالی مبتنی بر پاداش: تامین مالی با ارائه پاداش‌های غیر پولی به حامیان. در این روش تامین‌کننده در قبال وجهی که پرداخت کرده از نوعی پاداش برخوردار
می‌شود. این پاداش می‌تواند تخفیف خرید محصول یا کالا یا خدمات پس از ارائه آن باشد.
تامین مالی مبتنی بر قرض یا تسهیلات: تامین مالی با ارائه قرارداد اعتباری به انبوه مردم. در این حالت از تامین مالی جمعی، وام یا قرض توسط انبوهی از مردم تامین می‌شود.
تامین مالی مبتنی بر سهام: تامین مالی با ارائه یک سهام از شرکت هدف به انبوه مردم. در این حالت مشارکت‌کننده انتظار دارد تا درصدی از درآمد پروژه به وی تعلق گیرد.
در يك طرف اين تعامل، مجموعه‌اي از فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در قالب ايده يا پروژه وجود دارد كه توسط كارآفرينان معرفي مي‌شود و از جمع درخواست مي‌كنند تا براي تأمين مالي مشاركت كنند. در طرف ديگر، جمعيتي از مردم علاقمند به سرمايه‌گذاري هستند كه با تكيه بر خرد جمعي و نظام ارزيابي مبتني بر خرد جمعي شبكه، ضمن تبادل آراء و ارزيابي ميزان ريسك و سود هريك از فرصت‌ها، به رتبه‌بندي و اولويت‌گذاري آن‌ها مي‌پردازند كه در نهايت با انتخاب خوش آتيه‌ترين و مطمئن‌ترين فرصت‌هاي معرفي شده، نسبت به تأمين مالي آن مشاركت مي‌كنند و اين چرخه رتبه‌بندي و مشاركت تا زماني تكرار مي‌شود كه طرح‌هاي منتخب به هدف تأمين بودجه كامل رسيده و از فهرست‌هاي سرمايه‌گذاري خارج شود. محصول شرکت فراز یک بستر مشارکتی و پلتفرمی است که فرآیند تامین مالی جمعی را تسهیل و اجرایی می‌کند. تعامل سرمایه‌گذار و صاحب پروژه یا ایده در این بستر مشارکتی اتفاق می‌افتد.

سه شنبه 24 اردیبهشت 1398 - 12:06
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
bakhshifatemeh آفلاین



ارسال‌ها : 15
عضويت : 24 /2 /1398
پاسخ : 1 RE تامین مالی انبوه :
۱۰ منبع مهم برای تامین مالی کسب‌ و کارهای نوپا
تامین مالی جمعی در ایران معضل بیشتر استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا مساله تامین مالی ‌ست. اما واقعیت این است که پول همیشه وجود دارد،‌ فقط باید بدانید کجا آن را پیدا کنید.
روش‌های تامین مالی
در اینجا، فهرستی از منابع تامین مالی که استارتاپ‌ها می‌توانند از آنها بهره بگیرند، به ترتیب اولویت‌شان ارایه می‌شود. مطالعه این فهرست به شما کمک می‌کند با صرف وقت و انرژی کمتر تصمیم بهتری بگیرید:
۱. تامین مالی استارتاپ با استفاده از پس‌انداز خودتان:
عبارت Bootstrap به معنی «خود راه‌انداز» و «‌Bootstrapping‌» به معنی ایجاد فرآیندی مستقل و بدون استفاده از منابع خارجی است. کسب سرمایه از پس‌اندازهای‌تان - اگر پس اندازی داشته باشید- همیشه به روش‌های دیگر تامین مالی ارجحیت دارد. در این روش، لازم نیست زمانی را به متقاعد کردن سرمایه‌گذار اختصاص دهید. در ضمن مجبور نیستید قدرت کنترل و نفوذتان را در مسایل شرکت کاهش دهید.
ابزار تامین مالی
۲.تامین مالی استارتاپ با کمک دوستان و خانواده:
برای تامین مالی کسب و کار نوپای‌تان از خانواده و نزدیکان‌تان شروع کنید. خانواده و دوستان‌تان جزو افرادی هستند که در شرایط بحرانی به شما اعتماد خواهند کرد. می‌توانید در مراحل ابتدایی توسعه کسب‌وکارتان از آنان پول قرض بگیرید. حتی اگر بخواهید از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای هم کمک بگیرید، آنها مایل‌اند شخص اول‌های زندگی‌تان را ببینند. یعنی خود واقعی‌تان و کسانی که به شما اعتماد دارند.
انواع تامین مالی
۳.تامین مالی استارتاپ از طریق کمک‌های مالی کوچک:
این روش اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما می‌تواند کمک‌ شایانی به ایجاد منابع مالی جایگزین و سایر پیشرفت‌های تکنولوژیکی داشته باشد. صندوق‌های تأمین مالی دولتی منابع خوبی هستند. اما تیم‌سازی با اساتید دانشگاه‌های دولتی می‌تواند رویکردی هوشمندانه‌تر باشد.
روش های تامین مالی + PDF
از طریق دانشگاه و دانشگاهیان می‌توانید علاوه بر دریافت کمک‌های مالی به تجاری‌سازی محصولات بیشتر هم فکر کنید. اگر استادتان با شما همکاری کند و نتایج کارتان را منتشر کند، برنده‌اید.
تامین مالی شرکتی
۴.تامین مالی استارتاپ از طریق وام و تسهیلات مالی:
اگر کسب و کارتان موقتا نیاز به مقداری پول نقد دارد، برای دریافت وام‌های دولتی مخصوص کسب‌وکارهای کوچک ـ نرخ بهره پایین‌ـ یا تسهیلات بانکی اقدام کنید.
مقاله تامین مالی
اما توجه داشته باشید؛ بانک‌های تجاری اغلب از اعطای وام به شرکت‌های نوپا خودداری می‌کنند. دلیل این کار هم ریسک بالا و عدم تقارن اطلاعاتی استارتاپ‌هاست.
۵.تامین منابع استارتاپ از طریق مراکز رشد:
استارتاپ‌های واقع در مراکز رشد دانشگاه‌ها یا سازمان‌های دیگر می‌توانند از منابع و حمایت‌های این مراکز بهره‌مند شوند. حمایت مراکز رشد از استارتاپ‌ها با ارایه امکاناتی نظیر: آزمایشگاه‌ها، فضای اداری، مشاوره، پول نقد، بازاریابی و ... صورت می‌گیرد. این مراکز دقیقاً در زمان آسیب‌پذیری شرکت‌های نوپا چنین خدماتی را به آنها ارایه می‌دهند.
۶.تامین منابع مالی استارتاپ از طریق سرمایه‌گذاران فرشته‌خو:
شبکه‌ای از سرمایه‌گذاران فرشته‌خو که صنعت‌تان را درک کنند و علایق مشترکی با شما داشته باشند، می‌تواند کمک مفیدی به تامین مالی کسب و کارتان بکند (درباره تامین مالی استارتاپ از طریق سرمایه‌گذاران فرشته‌خو بخوانید)
۷.تامین منابع مالی استارتاپ از طریق سرمایه‌گذاران خطرپذیر:
این روش را در مراحل اولیه توسعه کسب‌وکارتان امتحان نکنید؛ VC ها در سهام‌تان شریک می‌شوند و کنترل اوضاع را در دست می‌گیرند. این کارآمدترین مسیر نیست زیرا نیازمند حداقل شش ماه زمان برای جستجو و انعقاد قرارداد است. جستجوی‌تان را از شبکه محلی کارآفرینان آغاز کنید
منابع تامین مالی
تامین مالی مبتنی بر سهام چیست؟
. پس از آن، وب‌سایت سرمایه‌گذاری خطرپذیر ملی را بررسی کنید. (درباره تامین مالی استارتاپ از طریق سرمایه‌گذاران خطرپذیر بخوانید)
سرمایه گذار خطر پذیر
۸. تامین منابع مالی استارتاپ از طریق بازارهای تهاتری:
تبادل کالاها یا خدمات به عنوان جایگزینی برای پول نقد می‌تواند راهی عالی برای تأمین مالی در مراحل ابتدایی باشد. به عنوان مثال در آمریکا ۵۰۰ هزار کسب‌وکار به طور فعال از معاملات سازمان‌دهی شده به‌عنوان مکمل معاملات نقدي خود استفاده می‌کنند. با عضو شدن در بازارهاي تهاتري، شرکت‌ها می‌توانند خرید کالاها و خدمات موردنیازشان را از طریق فروش محصولات و خدمات مازاد خود تأمین مالی کنند.
۹.مشارکت استارتاپ‌ها با کسب و کارهای بزرگ و معتبر:
ممکن است شرکتی معتبر در زمینه توسعه محصول ضعیف عمل کند. این شرکت احتمالا مایل است برای پیشبرد اهداف مالی، شراکتی را با کسب‌وکاری نوآور و نوپا ایجاد کند. برای مثال شرکت‌های کوچکی که شبکه‌های اجتماعی سفارشی را برای شرکت‌های بزرگ و معتبر، توسعه می‌دهند.
۱۰. برای تامین مالی استارتاپ به مشتری عمده متعهد شوید:
بعضی مشتریان تمایل دارند هزینه‌های توسعه‌ای شما را پوشش دهند تا بتوانند محصول‌تان را قبل از دیگران در اختیار داشته باشند. مزیت این روش آن است که فرایند تولیدتان (برای اطمینان از مطابقت با نیاز مشتری) مرتبا کنترل می‌شود. حتی شرکت‌های بزرگ هم به بهترین مشتریان‌شان به‌عنوان منبعی برای تأمین مالی پروژه‌های جدید نگاه می‌کنند. این کار، جوهر توسعه کسب وکاری مناسب است.
این که کدام مسیر را انتخاب کنید، به عهده خودتان است. اما باید بدانید؛ تمام تصمیمات مربوط به تأمین مالی کسب و کارتان، باید با در نظر گرفتن دو عامل اتخاذ شود. میزان هزینه‌ها و منافع کسب و کارتان در بلندمدت. پس تمام گزینه‌ها را با دقت بررسی کنید.

دوشنبه 30 اردیبهشت 1398 - 16:18
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
bakhshifatemeh آفلاین



ارسال‌ها : 15
عضويت : 24 /2 /1398
پاسخ : 2 RE تامین مالی انبوه :
یکی از چالش‌های اساسی جامعه‌ی استارتاپی، تامین سرمایه است. عموما استارتاپ‌ها نمی‌توانند از شیوه‌های رایج تامین مالی نظیر گرفتن وام از بانک‌ها استفاده کنند؛ چرا که نمی‌توانند مدارک رسمی مدنظر نهادهای مالی را تامین کنند. با توجه به این موضوع می‌بایست به دنبال راه‌های دیگری برای جذب سرمایه باشند. عدم وجود اطلاعات تاریخی برای بررسی عملکرد نیز دلیل دیگری است که تصمیم برای سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای نوپا را سخت می‌کند. انتظار می‌رود در این شرایط، سرمایه‌گذاران خطرپذیر
Venture Capitalists
که عموما روی کسب و کارهای نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنند، تامین سرمایه را تسهیل کنند؛ اما شاهد این هستیم که به سبب ریسک کمتر و امکان ارزش‌گذاری دقیق‌تر، استراتژی‌هایشان را بر سرمایه‌گذاری روی شرکت‌هایی که مراحل اولیه را پشت سر گذاشته‌ اند، متمرکز کرده‌ اند.کراودفاندینگ به عنوان یک پدیده‌ی در حال رشد شناخته شده و تاکنون توانسته حجم قابل توجهی از سرمایه را تجمیع کند؛ اما هنوز فاز تکامل خود را پشت سر می‌گذارد. روز به روز مردم و کارآفرینان بیشتری از ظرفیت‌های کراودفاندینگ آگاه می‌شوند؛ لذا انتظار می‌رود کراودفاندینگ به یکی از راه‌های اصلی تامین سرمایه برای کسب و کارهای نوپا تبدیل شود.در مقاله پیش رو به بررسی چیستی کراودفاندینگ می‌پردازیم و برخی از مدل‌های آن را معرفی می‌کنیم. بخشی دیگر از مدل‌ها نیز در مقاله‌ای دیگر بر روی وبسایت اکوموتیو منتشر خواهد شد.
کرادفاندینگ چیست؟
متخصصان، کراودفاندینگ را در صورت‌های مختلفی تعریف می‌کنند که البته در اصول با یکدیگر مشابه هستند: ”یک کارآفرین یا شخصی حقیقی، کمپینی اینترنتی را برای جذب مقادیر کوچک سرمایه از تعداد زیادی از مردم ایجاد می‌کند و این کمپین می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد که متناسب با آن، مدل خاصی از کراودفاندینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.”
یکی از تعریف‌های رسمی که در موارد گوناگونی مورد استناد قرار گرفته، از سوی کمیسیون اروپا مطرح شده است: ”کراودفاندینگ، منبعی نوظهور برای تامین مالی است با محوریت درخواست از عموم مردم برای تخصیص سرمایه به پروژه‌ها، عموما از طریق اینترنت و در قالب‌های کمک مالی، کمک در ازای جایزه، پیش‌خرید محصول، قرض دادن و سرمایه‌گذاری.”
یکی از چالش‌های اساسی جامعه‌ی استارتاپی، تامین سرمایه است. عموما استارتاپ ها نمی‌توانند از شیوه‌های رایج تامین مالی نظیر گرفتن وام از بانک‌ها استفاده کنند؛ چرا که نمی‌توانند مدارک رسمی مدنظر نهادهای مالی را تامین کنند. با توجه به این موضوع می‌بایست به دنبال راه‌های دیگری برای جذب سرمایه باشند. عدم وجود اطلاعات تاریخی برای بررسی عملکرد نیز دلیل دیگری است که تصمیم برای سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای نوپا را سخت می‌کند.
انتظار می‌رود در این شرایط، سرمایه‌گذاران خطرپذیر که عموما روی کسب و کارهای نوپا سرمایه‌گذاری می‌کنند، تامین سرمایه را تسهیل کنند؛ اما شاهد این هستیم که به سبب ریسک کمتر و امکان ارزش‌گذاری دقیق‌تر، استراتژی‌هایشان را بر سرمایه‌گذاری روی شرکت‌هایی که مراحل اولیه را پشت سر گذاشته‌ اند، متمرکز کرده‌ اند. کرادفاندینگ به عنوان یک پدیده‌ی در حال رشد شناخته شده و تاکنون توانسته حجم قابل توجهی از سرمایه را تجمیع کند؛ اما هنوز فاز تکامل خود را پشت سر می‌گذارد. روز به روز مردم و کارآفرینان بیشتری از ظرفیت‌های کرادفاندینگ آگاه می‌شوند؛ لذا انتظار می‌رود کرادفاندینگ به یکی از راه‌های اصلی تامین سرمایه برای کسب و کارهای نوپا تبدیل شود.
کرادفاندینگ انتفاعی و غیر انتفاعی
در کراودفاندینگ انتفاعی، افرادی که در تامین مالی نقش‌آفرینی می‌کنند، انتظار دارند که از سرمایه‌گذاری خود سودی بدست آورند؛ لذا عوامل انگیزش آن‌ها عموما ماهیت مالی دارند. البته ممکن است سرمایه‌گذار علاوه بر کسب منفعت مالی، عواید غیر مادی مانند حس خوب یاری رساندن به یک کسب و کار یا حتی مشارکت در تامین هزینه‌ی تحصیل یک دانشجوی نیازمند را هم مد نظر داشته باشد.
تاریخچه کرادفاندینگ
کراودفاندینگ انتفاعی به افراد اجازه می‌دهد در یک موجودیت خصوصی سرمایه‌گذاری کنند؛ لذا در نظر داشتن کراودفاندینگ به عنوان یکی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌گذاران این اجازه را می‌دهد که سبد خود را متنوع‌تر کرده و گسترش دهند.
کرادفاندینگ غیر انتفاعی شرایط متفاوتی دارد؛ چنانکه امکان بازگشت مستقیم نفع مالی در آن وجود ندارد و در عوض ممکن است مشارکت‌کننده‌ها از مزایای دیگری مانند جوایز بهره‌مند شوند.

دوشنبه 31 تیر 1398 - 15:26
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.



تمامي حقوق محفوظ است . طراح قالبــــ : روزیکســــ